Technische support

Deze pagina is een bron voor Asyra beoefenaars om hen te ondersteunen bij technische problemen. Het komt zelden voor dat gebruikers technische problemen met de Asyra Pro ervaren. Voordat u contact opneemt ter ondersteuning voor uw probleem, zorgt u ervoor dat u een update naar de nieuwste versie van de software download met behulp van web-update. Dit gebeurt automatisch bij het opstarten van de Asyra Pro.

Als u problemen ondervindt, hopen we dat uw “probleem” zal worden behandeld op deze pagina. Uitgebreide garanties en verzekeringen zijn beschikbaar op alle systemen die wij leveren.

Voor verdere informatie of ondersteuning, neem dan contact met ons op via e-mail (info@asyra.nl) of via support@nutrivital.co.uk (Engels) en wij doen ons best om u zo spoedig mogelijk te beantwoorden.

Het overzetten van de gegevens naar een nieuwe computer kan een uitdaging zijn als u niet zeker weet hoe het proces moet worden uitgevoerd. In werkelijkheid is het tamelijk eenvoudig, en het is hoogst onwaarschijnlijk dat een verlies van gegevens zal optreden als de volgende stappen worden gevolgd:

1. Bij de aankoop van uw nieuwe laptop / computer, dient u ervoor te zorgen dat u over een kopie van de actuele software beschikt; de memory stick uit de tijd van de aanschaf is meestal te verouderd om nog te kunnen gebruiken voor het installeren van de software. Op de Qest Essentials site kunt u in de gratis beschikbare Training Levels meer informatie vinden.

2. LET OP: Zorg ervoor dat alle Microsoft Windows-updates volledig zijn geïnstalleerd op uw nieuwe computer en dat eventuele firewalls en het virus programma tijdelijk worden uitgeschakeld voordat u begint met de installatie.

3. Zorg ook altijd voor een kopie van de meest recente backup file waarin al uw actuele klant- en testgegevens staan.

4. Kopieer de volledige Asyra Pro map van uw oude computer of externe opslag naar de C-drive van uw nieuwe computer.

5. Bevat die map niet de meest recente klant- en testgegevens, dan dient u de kopie zoals in punt 3 vermeld te kopiëren in de Backup map op de nieuwe computer en via de optie Restore Database te activeren.

6. Soms moet u de nieuwe computer opnieuw opstarten om de drivers in staat te stellen de via de USB kabel aangesloten Asyra te vinden.

7. Uitvoeriger informatie met video’s vindt u op eerder vermelde Qest Essentials site. (Alleen toegankelijk voor officiële gebruikers met licentie en serienummer!)

Hier is een zeer belangrijk advies om uw Asyra betrouwbaar te laten werken. Gebruik altijd een overspanningsbeveiliging tussen het stopcontact en de lader – en zorg ervoor dat het er een van goede kwaliteit is. Als je ooit een printplaat defect heeft gehad in uw prsktijk of u wilt dit vooral graag voorkomen, neemt dan de extra voorzorg om de stekker uit de lader te halen zodra het apparaat is opgeladen. Met andere woorden, laat het apparaat niet 24 uur opladen, een of twee uur is genoeg.

Hoewel de accu’s prima bestand zijn om lang op te laden, worden de kansen op een schadelijke stroompiek met een of twee uur opladen aanzienlijk verminderd. Terwijl de meerderheid van Asyra apparaten in de UK- al jaren zonder ongelukken is doorgekomen, zijn er een paar apparaten die regelmatig worden terug gestuurd voor printplaat vervangingen, en we denken dat dit te wijten moet zijn aan pieken in de stroombelasting op een bepaalde plek.

Belangrijk voor MAC gebruikers: De Asyra is compatibel met Windows en geen andere besturingssystemen. U kunt echter de Asyra pro op MAC’s installeren, door het gebruik van Windows emulatie software genaamd. Wij raden Windows Parallels aan voor dit proces, in plaats van een aparte partitie te maken. Parallels integreert naadloos met het Mac-besturingssysteem naar een gebruiksvriendelijke manier om uw MAC systeem zij aan zij te laten draaien met een Windows-besturingssysteem. Voor meer informatie ga naar VMware Fusion http://www.parallels.com/uk/products/desktop/~~V is een directe concurrent van Parallels en werkt op een vergelijkbare manier. Voor meer informatie ga naar http://www.vmware.com/.

We zouden op dit moment het gebruik van een Virtual Box NIET aanraden, we hebben een aantal compatibiliteitsproblemen ondervonden. We hebben gemerkt dat Parallels de meest soepele software is om het systeem in zijn huidige vorm te gebruiken. Een andere optie is om ‘BootCamp’ te gebruiken, die zal u laten kiezen of u de computer in Mac OS of Windows OS wilt starten. Dit is de snelste manier om Windows te laten draaien op een Apple MAC en heeft de mogelijkheid de vertraging van uw MAC tegen te gaan indien uw systeemgeheugen worstelt om twee besturingssystemen te laten draaien op hetzelfde moment. USB-aansluitingen op Mac-computers: In sommige zeldzame gevallen, bij het uitschakelen van de Asyra Pro, kan het vinkje naast de Asyra Pro (dit laat zich zien zoals DLP_USB232) in het menu apparaten verloren gaan en kan je Comport foutmeldingen ondervinden binnen de software.

Om dit recht te zetten, klikt u op het menu apparaten binnen de pagina MAC Desktop en zorgt dat DLP_USB232 is aangevinkt. Dit is één van de eerste controles die elke Mac gebruiker dient uit te voeren als ze last hebben van comport kwesties. In sommige gevallen hebben we opgemerkt dat dit kan gebeuren nadat de laptop opnieuw wordt opgestart. Koppel de Asyra machine van uw computer af, steek de stekker weer in en kies ervoor om het door ‘Windows’ te laten herkennen.

Let op, hoewel we altijd ons uiterste best zullen doen om u te ondersteunen bij alle Asyra gerelateerde zaken, moeten we benadrukken dat we geen uitgebreide kennis hebben hoe de verschillende emulators werken en wat functie is, u als klant blijft verantwoordelijk voor het beheersen van de interactie tussen je Mac en Windows-emulator. In sommige gevallen moeten we doorverwijzen naar de directe ondersteuning van Parallels of Apple als er software problemen ontstaan of als er in zeldzame gevallen compatibiliteitsproblemen of software glitches ontstaan.

Als u een nieuwe laptop, netbook of notebook koopt, moet u de afmetingen van het scherm dat u koopt, zorgvuldig overwegen. De Asyra Pro software is niet compatibel met schermresoluties van minder dan 1024 X 768. De meeste laptops met 12 inch schermen hebben standaard resolutie 1024 X 768. Dus, als u een netbook of notebook koopt, zorg er dan voor dat deze de resolutie van 1024 x 768 ondersteunt.

Opmerking: de Asyra is niet compatibel met tabletcomputers, zoals iPad’s, Android- en Apple-smartphones.

Hieronder volgen de eerste stappen die u dient te volgen voordat u contact met ons opneemt ONGEACHT welk probleem zich voordoet.

  1. Sluit de Asyra Pro-software af, als de software niet reageert, houd dan de toetsen CTRL-ALT-DEL ingedrukt om de taakbeheerder op te roepen en het programma te sluiten door End-taak te selecteren.
  2. De Asyra-software opnieuw opstarten, is daarna het probleem nog steeds aanwezig? Indien ja, sluit de software nogmaals af. Koppel de USB-kabel los en zet de Asyra uit.
  3. Zet de Asyra Pro weer aan, sluit de Asyra opnieuw aan op de computer en start de software opnieuw op. Als het probleem nog steeds aanwezig is, sluit de software nogmaals.
  4. Start de computer opnieuw op. Als het probleem zich blijft voordoen, selecteert u het START-pictogram >> Shut Down >> Start opnieuw.

    Zodra uw computer is herladen, controleer of uw Asyra is ingeschakeld en aangesloten op de computer. Herstart de software nogmaals, als het probleem nog steeds bestaat, maak dan een melding van de eventuele foutmeldingen en let op ongewoon gedrag binnen de software of bewijs van verlies van gegevens.

    Controleer of u de nieuwste versie van de Asyra-software hebt geïnstalleerd. Het is belangrijk om uw software up-to-date te houden, aangezien sommige van de problemen die u ondervindt, kunnen worden opgelost door updates van GTECH.

    Zorg ervoor dat uw firewall / antivirus software is uitgeschakeld en dat de Asyra als uitzondering is toegelaten door de firewall van uw computer wanneer een Asyra-update wordt gestart. De firewall kan de installatie van de update verstoren en de software defect maken.

    Als u A32 fouten ondervindt en uw computer met Windows Vista of Windows 7 draait, moet u ervoor zorgen dat uw Asyra Pro is ingesteld op Run als Administrator. Dit kan worden uitgevoerd door met de rechtermuisknop op het Asyra Pro desktop icoon te klikken en ‘Run as administrator’ te selecteren. U kunt dit instellen als de standaardinstelling via de instelling Eigenschappen die ook wordt geopend door met de rechtermuisknop op het pictogram te klikken.

Sommige systeemproblemen kunnen worden veroorzaakt door webupdates die niet correct zijn geïnstalleerd door firewallinterferentie. Als er zich vreemde softwareproblemen voordoen na het bijwerken van uw software, raden we u aan om de web-update opnieuw af te ronden. Om dit te bewerkstelligen moet u opnieuw een volledige webupdate doen.

Volg de onderstaande stappen om dit te doen:

Laad de Asyra Pro Software – Klik op bestand – houd de ‘CTRL’ -toets ingedrukt en klik tegelijkertijd op ‘Web Update’. Wanneer u ‘Wil je een volledige webupdate wordt voorgesteld?’, Selecteer dan ‘Ja’.

Support Contact Form